Calitățile unui antreprenor de succes în real estate

Calitățile unui antreprenor de succes în real estate

Antreprenoriatul a devenit și în România o alegere a multor persoane, care vor mai multă independență. Și în real estate, începând cu anii ’90, au apărut multe oportunități de business și astfel au apărut agențiile imobiliare, dar și ”freelanceri” care au pornit pe un drum total necunoscut. Acum lucrurile stau puțin diferit. Există cursuri, și o piață în continuă dezvoltare, din toate punctele de vedere.

Dacă te pasionează domeniul, îți sugerăm să citești mai jos câteva caracteristici pe care noi le considerăm a fi esențiale pentru a fi un agent imobiliar de top:

  • CUNOAȘTERE (a pieței locale, a subiectelor de interes din real estate și domenii conexe – educație continuă) – îți va permite să îți servisezi clienții mai eficient.
  • EMPATIE (clienții se vor simți respectați și validați) & DORINȚA DE A AJUTA OAMENII (altfel, te va epuiza foarte repede tot ceea ce faci) – nu duce in extremis aceste 2 aspecte, căci nu ești psiholog, și timpul tău este prețios. Dar dacă poți face ceva pentru clienții tăi care nu presupune un efort foarte mare sau un consum enorm de timp, nu ezita nici o secundă.
  • PASIUNE & ENERGIE & DETERMINARE – clienții le vor aprecia, iar tu vei face cu plăcere toate activitățile. Fără aceste trei calități, ce te va motiva să te trezești pentru o întâlnire la 7 dimineața sau o vizionare în week-end? Ce te va împinge către a asculta tot felul de povești, de a soluționa n situații, inevitabile în acest domeniu?
  • ATENȚIE LA DETALII – fiecare client are nevoi unice, și fiecare tranzacție particularitățile ei, așa că dă importanță detaliilor.
  • NETWORK –  o listă de conexiuni ar trebui să includă alți agenți imobiliari, potențiali vânzători și cumpărători, și alți ”jucători” din real estate, cum ar fi evaluatori, brokeri de credite, notari, etc.
  • PERSEVERENȚĂ – dacă plănuiești să faci cu adevărat un business de real estate, trebuie să îți asumi că trebuie să fii implicat, să îți dedici mult timp, să accepți și deal-uri mai mici, să îți creezi relații, să le dezvolți, și să te gândești că ești recompensat în funcție de performanță.
  • ABILITĂȚI DE NEGOCIERE – prețul de listare / prețul de vânzare / comisionul – o mare parte din acest job necesită aceste abilități, și cu cât vei deveni mai bun în această privință, cu atât tot ce ține de o tranzacționare ți se va părea floare la ureche.
  • ABILITĂȚI DE COMUNICARE – acestea includ ascultarea (proactivă), promptitudinea, feed-back-ul constant, și nu în ultimul rând, pune întrebări și folosește-te de contactul vizual și de limbajul nonverbal. Și, fără doar și poate, un agent imobiliar trebuie să fie deschis, extrovertit, dornic să cunoască oameni, să afle informații, și să stea în contact cu rețeaua sa de cunoștințe și colaboratori.
  • ÎNCREDERE & AMBIȚIE & CARISMĂ – un agent imobiliar se vinde în primul rând pe sine: atitudine, încredere în propriile abilități și în ceea ce faci, o personalitate șarmantă, devotament, comportament prietenos și modest, dorința de succes.
  • FLEXIBILITATE & ADAPTABILITATE & DEZINVOLTURĂ – real estate-ul este un domeniu, ca majoritatea de altfel, în continuă schimbare. Un agent bun trebuie să fie pregătit să evolueze o dată cu vremurile. Oferte care sunt refuzate, tot felul de spețe juridice, instabilitate. Trebuie să fii capabil să faci față lucrurilor imprevizibile. Chiar dacă se întâmplă și lucruri mai puțin bune, trebuie să le depășești și să te detașezi. Clienții au nevoie de un agent cu tact, care nu lasă emoțiile să stea în calea profesionalismului.
  • CREATIVITATE – auzim deseori sintagma “gândește neconvențional” – acest lucru este foarte necesar în real estate: orice sugestie (creativă) care poate aduce un beneficiu clientului tău, nu doar că va facilita procesul de tranzacționare, dar cu siguranță îți va aduce recomandări.
  • ONESTITATE & INTEGRITATE – reputația ta profesională este crucială dacă ai de gând să rămâi în domeniul ăsta pentru mai mult timp. Alătură-te unei asociații profesionale, respectă codul etic al branșei, practică standarde etice înalte,  și nu te abate nicidecum de la verticalitatea propriei tale personalități și a business-ului tău.

Dacă vrei să ai mai mult decât un job, dacă vrei să fii recomandat pentru valorile tale personale si profesionale, dacă mulțumirea celorlalți îți aduce bucurie, dacă îți dorești cu adevărat o afacere care să se dezvolte cu multiple beneficii, multe dintre abilitățile de mai sus ți le poți însuși cu multă voință, entuziasm și efort.

By | 2018-09-21T13:27:05+00:00 September 21st, 2018|Informatii utile|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment