De ce este important să apelezi la serviciile unui consultant financiar în domeniul bancar?

De ce este important să apelezi la serviciile unui consultant financiar în domeniul bancar?

Colegul nostru, Ciprian Miron, consultant financiar cu o experiență de 7 ani în domeniul bancar, îți oferă răspunsul!

Este un subiect controversat, și în funcție de persoana care te reprezintă, rezultatele sunt diferite. De multe ori clienții rămân cu o impresie negativă vis-a-vis de experiența avută cu persoanele care doar îmbracă funcția de consultant financiar, lucru care afectează imaginea tuturor.
Totuși, dacă ajungi să cunoști un profesionist, cu siguranță nu vei mai dori să te întorci la a căuta de unul singur soluții. Nu zic că este imposibil să te descurci, dar ai nevoie de timp, răbdare și studiu amănunțit.
Și vă voi explica pe rând la ce mă refer:
1. Ai nevoie de timp ca să intri în fiecare din cele 30 de bănci care își desfășoară activitatea în țara noastră. Să presupunem că nu mergi la toate și alegi să pășești pragul doar celor mai mari, pe care le știe toată lumea și astfel, numărul se reduce la jumătate. Calculând la o medie de o oră petrecută în fiecare bancă, ai nevoie de minim 2 zile doar să intri în contact cu fiecare. Dacă luăm în calcul și timpul necesar pentru a ajunge la toate cele 15 bănci, pentru că nu toate se află în aceeași intersecție și trebuie să te deplasezi 2-3 intersecții mai departe, caută loc de parcare, nu e o loc de parcare și așa mai departe, se mai adaugă o zi la timpul necesar). După ce te-ai decis care bancă ți se potrivește, îți mai iei jumătate de zi liberă pentru că trebuie să semnezi cererea de credit și alte documente necesare trimiterii dosarului în analiză. În situația în care departamentul de analiză solicită documente suplimentare (fluturași de salariu, extras de cont, Revisal, contract de muncă etc.) o iei de la capăt.

Există o categorie de oameni care confruntă ofertele băncilor publicate în online. Intră pur și simplu pe site-ul fiecărei bănci și la rubrica calculator de credite, introduc suma dorită și aplicația calculează o rată lunară. Ce află mai târziu mulți dintre clienți, este că respectiva ofertă nu li se adresează. Fie nu îndeplinesc criteriile minime de eligibilitate, fie nu au venitul suficient de mare pentru a primi cea mai bună ofertă de pe site, fie suma solicitată nu poate fi acordată. În acest caz, au două variante: acceptă oferta băncii așa cum este sau se apucă să ia la pas fiecare bancă în parte. In oricare din situații, au nevoie de timp, mult timp.

2. Ai nevoie de răbdare pentru că nu de fiecare dată vei avea norocul de a da peste personal pregătit, vei mai întâlni și angajați noi, care nu cunosc în detaliu aplicațiile, formularele, procedurile și de aceea vor cere părerea colegilor, o semnătură, o ștampilă, un formular, colegi care au și ei clienți în același timp. Din nou, ai două variante: aștepți să le rezolve sau te ridici și pleci la o altă sucursală unde din nou, nu știi peste cine dai. Ai nevoie de răbdare pentru că nu ești singurul client care solicită un produs bancar și trebuie să aștepți până îți vine rândul să stai de vorbă cu angajatul băncii.

3. Și punctul 3, trebuie să te documentezi de unul singur: să vezi programul băncilor ca să nu nimerești în timpul pauzei de masă (unele bănci au pauză de la 12:00, altele de la 12:30, altele la 13:00) sau să nimerești după terminarea programului de lucru. Trebuie să verifici rețeaua de sucursale și bancomate în caz că cea mai apropiată de tine ar putea să se închidă… cât de comod ți-ar mai fi să te deplasezi dacă alegi o bancă care are câteva sucursale în oraș? Tot de documentație ține și de verificarea review-urilor despre calitatea serviciilor post-acordare, comportamentul angajaților față de clienți, comisioane adiacente, mai pe scurt, pachetul complet de beneficii al fiecărei bănci.
Ne întoarcem la situația ideală în care decizi să apelezi la un consultant financiar și ai parte de servicii de calitate din partea acestuia. Ce înseamnă asta?! Toate acțiunile discutate mai devreme cad pe umerii lui:
1. Are în portofoliu majoritatea băncilor de pe piață, cu siguranță pe toate cele 15 mai importante. Deoarece este la zi cu ofertele acestora, are capacitatea de a-ți acorda răspunsurile într-un timp scurt. În unele situații, poate chiar să negocieze condițiile de acordare a creditelor. Nu trebuie să te mai deplasezi la bancă decât la final, pentru semnarea contractului de credit. Celelalte documente le vei semna direct cu el, în cadrul unei întâlniri pe care o poți stabili la tine la birou, la el la birou sau în altă parte, la o oră stabilită de comun-acord, uneori chiar și după terminarea programului tău de muncă.

2. De răbdare vei avea nevoie doar după trimiterea dosarului în analiză, până la aflarea deciziei finale, pentru că, în rest, are totul sub control.

3. Periodic, după aprobarea creditului, te va contacta pentru a-ți aduce la cunoștință modificările apărute în piață, iar dacă la un moment dat apar condiții mai bune, îți va fi alături în diminuarea costurilor tale lunare.
Un subiect delicat, dar care trebuie amintit: COVID-19. Dacă alegi să mergi pe cont propriu în bancă, vei interacționa cu minim 15 angajați, plus colegii acestora din sucursală, în schimb, dacă ești reprezentat de un consultant financiar, vei intra într-o singură bancă, ba chiar, în unele cazuri, se poate ca interacțiunea cu angajatul băncii să se facă direct la notariat, când semnezi și contractul de vânzare-cumpărare.
Munca unui consultant financiar nu este deloc ușoară, asta și prin prisma faptului că acesta este plătit la reușită. Valoarea comisionului este influențată de gradul de mulțumire al clientului față de serviciile oferite, uneori fiind obligat chiar să restituie comisionul încasat (daca nu au fost atinse așteptările acestuia). Astfel, interesul consultantului financiar profesionist este să aibă clienți mulțumiți care pe viitor să îl și recomande, pentru că este singurul mod prin care îi poate crește reputația.
În ceea ce mă privește, lucrez în acest domeniul bancar de 7 ani și 98% dintre clienții pe care i-am reprezentat s-au declarat mulțumiți.
Care a fost problema cu cei 2% ? De ce nu au fost mulțumiți? Așteptările clienților au fost deasupra realității și pentru că răspunsul analizei a fost diferit, nemulțumirea s-a răsfrânt asupra mea.
Dacă un client care cumpără un imobil are nevoie de finanțare de la bancă, existența unui specialist în domeniu este de mare ajutor, mai ales că aceste servicii sunt gratuite.
Pentru proprietar e la fel de important pentru că înainte de a semna un antecontract (securizarea proprietății în vederea achiziției prin credit), un consultant financiar se asigură de solvabilitatea cumpărătorului.

Alege să lucrezi cu profesioniști!

Ciprian Miron

RE/MAX Properties

By | 2020-10-22T14:44:15+00:00 October 22nd, 2020|Educatie, Informatii utile, Interviuri|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment